דפים

11.12.2012

באנו חושך לגרש...

חג שמח חברות וחברים,

חנוכה - חג האור - אז מי רוצה ללבוש שחור???
אם זה היה תלוי בי הייתי מגרשת את השחור לפחות לשמונה ימי החג. אך אל דאגה בנות, נשוב אליו מיד לאחריו (אם אתן מבינות למה אני מתכוונת...
רמז: מתחיל ב ס - - - - - - ת).

וידוי קטן: כסטייליסטית אישית, אני פוגשת לא אחת נשים שבוחרות באופן תמידי גוונים כהים וסולידיים, בדים חלקים ללא הדפסים, גזרות שמרניות - שיכסו, לא יבליטו והעיקר שיהיה נוח. אז להזכירכן, נוח זה מסיפור אחר... אומנם עם מבול, אבל הסיפור שלנו היום מתקשר יותר ליהודה המכבי ולגבורתו או יותר נכון לגבורתן ולאומץ ליבן (להן זה בא טבעי) של חלוצות האופנה/המוזות. הנשים שלקחו את המלבושים צעד אחד קדימה, אלו שמעזות ולא מפחדות: לא מצבע, לא מגזרה, לא מעומס לא מתויות כאלו ואחרות ונותנות דרור לאומנות שבתוכן לפרוץ בניגוד לכל חוקי האופנה האפשריים אבל להן זה מצליח ו ב ג ד ו ל !

ראשונה, קבלו את אייקון הסטייל שעושה זאת בחן ובהומור גם בגילה המתקדם:
IRIS APFEL - אייקון אופנה בת 90!
אייריס אפפל היא אשת חברה ניו יורקית, אשה שנונה, בעלת אמצעים אך חשוב מכך, בעלת מיומנות וכישרון מדהים לשלב אינספור פריטים (הוט קוטור, שווקי פשפשים, אביזרים מתרבויות שונות) לכדי מראה אחיד, בד"כ עמוס ויחד עם זאת מלא שיק וטעם משובח. אתן בטח נדות בראשכן וחושבות שאין סיכוי שמישהי תצא לרחובות ישראל כשהיא נראית כך ואני חייבת להסכים, בצער רב, שבשנת 2012 הופעות ססגוניות כמו של הגברת יכולות ל"עבור" רק בחו"ל. בארץ השמרנית שלנו מראה כזה מתוייג כחריג/ווירדי וח ב ל!
למעשה אני מאוד אשמח לראות נשים ואנשים בכלל צבעוניים, עמוסים, שמחים ולא רק על שערי המגזינים אלא בחיי היום יום. 




ליידי דיאנה - הנסיכה מוויילס
בניגוד לגיבורה הצבעונית הקודמת, הנסיכה דיאנה שמרה על איפוק קלאסי כיאה לבת אצולה בריטית, אבל  לא נכנעה לתכתיבי אופנה אלא הובילה אותם. בזכות קסמה האישי, צניעותה, אישיותה הכריזמתית, יופיה הפנימי שרק האיר את יופיה החיצוני הרב, זכתה דיאנה לאהבת העם הבריטי ולאהבת העולם בכלל. לבושה בבגדי מעצבים לרוב, חובשת כובע תואם, מחייכת ומאירה את סביבתה ביופי ובאישיות כובשת.
הנסיכה דיאנה הציגה הופעות נטולות מאמץ ועם זאת יוצאות מן הכלל. ליידי די, כפי שכונתה, נהרגה בתאונת דרכים בצרפת כאשר נמלטה מצלמי הפפראצי והשאירה אחריה אומה המומה, כואבת ונעליים גדולות להיכנס אליהן... אולי קייט מידלטון תפתיע?

קבלו את הוד מלכותה, הנסיכה מוויילס:



את הגיבורה השלישית בחרתי משום תעוזתה האופנתית והאישיותית, דאז ואף בימינו.
אליזבת טיילור:כוכבת הוליוודית שזכתה פעמיים בפרס האוסקר בקטגוריית השחקנית הטובה ביותר. פרצה לראשונה בסרט "לאסי חוזרת הביתה" והמשיכה את קריירת המשחק שלה על פני עשורים רבים. אליזבת טיילור הייתה ידועה לא מעט בזכות סגנון חייה הרהבתני, חיבתה ליהלומים ולתלבושות ראוותניות אך אלגנטיות וסקסיות בו זמנית וכן בזכות נישואיה הרבים לבעלים שונים אז לא פלא שהכינוי "פאם פאטאל" דבק בה. למעשה חייה של טיילור היו רצף של דרמות ושערוריות אשר לא פעם סיפקו כותרות למדורי הרכילות. בזכות יופיה הקסום, נשיותה וכשרונה הצליחה לצבור כוח ויכולת השפעה אשר סייעו לה לקדם מטרות אישיות וחברתיות: הן כפעילה משמעותית בקידום המאבק במחלת האיידס והן כפעילה לקידום מעמד ההומואים. בשנת 2011, כשהיא בת 79, נפטרה טיילור לאחר שנות התמודדות עם מחלת לב ובריאות רופפת.

קבלו את הדיווה (יש יאמרו חלוצת הפמיניזם), האישה היפה עם העיניים המדהימות:
בתפקיד קליאופטרה, עליו שילשלה לכיסה לראשונה מליון דולר...





האישיות הבאה ולמעשה הדמות הכי אקסטרווגנטית, שנעה על גבול דק בין הגרוטסקי לגאוני ובדיוק משום כך מספקת השראה אינסופית היא אגדת הסטייל Anna Piaggi.
פיאג'י ערכה וכתבה בווג האיטלקי ונפטרה בחודש אוגוסט האחרון כשהיא בת 81. מלבד הידע העצום שלה בתחומי העיצוב, הטקסטיל, התרבות וההיסטוריה של האומנות, דמותה הססגונית של פיאג'י מדברת בעד עצמה, רק מלהביט בה מתמלאים בהשראה. הכל כלול בהופעתה: החל מכובעים בשלל צורות צבעים וגדלים דרך שיער צבוע בקצוותיו, איפור מוחצן שמבליט סומק לחיים עגול וליצני, צבעוניות עזה ודפוסים רבים בפריטי לבושה תוך שילובים בלתי נתפסים שמתקשרים היטב האחד עם השני. הכל - מהכל - וכל הזמן. פשוט נהדרת!


כמובן שיש עוד אייקוני אופנה שניתן ורצוי להזכיר בהקשר הזה וביניהם: אנה דלו רוסו -
 מלכת הבלינג בלינג, עורכת הווג היפני שכבר ביקרה פה בעבר. אנה וינטור - עורכת אופנה ועורכת ראשית של הווג האמריקאי.
מעצב העל המנוח אלכסנדר מקווין ומעצב העל ג'ון גליאנו שפוטר ממשרתו כמעצב ראשי בכריסטיאן דיור לאחר התבטאויותיו הגזעניות, אך עליהם ארחיב בהזדמנות אחרת.

כל אחת ואחת מהנשים הגדולות המוזכרות בפוסט הנ"ל, עיצבו לעצמן סגנון אישי, מובחן וברור והן מהוות (והיוו בעבר) מקור להשראה עבורי ועבור רבים אחרים בהם מעצבי על, אנשי עיצוב, אומנות ותרבות וכן עבור אנשים מן היישוב. אין בכלל ספק שלאישיותן של המוזות יש מרכיב משמעותי מאוד בהפיכתן לאייקונות אופנה או שאולי אייקונות אופנה מעין אלו מלכתחילה נושאות איתן כעיסקת חבילה נפש מורכבת, עולם פנימי מרובד ומלא תוכן בדיוק כמו הופעתן החיצונית - וזה כל הקסם...


                                                   Express Yourself
                                                                 חג שמח


* כל התמונות מהרשת

אין תגובות :