דפים

21.3.2013

מ...מק...מקס...מקסי מקסימה!

כפי שהבטחתי בפוסט הקודם, הפוסט הזה יעסוק ב שמלות, הבגד האולטימטיבי בעיני. משום מה יש לשמלות, בעיני רבות מהנשים, קונוטציה או של "דוס שיק" או של בגד חגיגי מידיי שנועד רק לאירועי ערב, חתונות (שמלת ערב, שמלת כלה) ואני שואלת למה? היא כל כך נשית וקלאסית, דורשת מינימום השקעה בכך ש"חוסכת" לנו את הבחירה והשילוב בין מכנסיים לחולצה...מגוונת את המלתחה ואת סגנון הלבוש, היא מאווררת אותנו בקיץ החם והלח של ישראל, במקביל שימושית גם בחורף ובעצם מקנה ללובשת אותה מראה מיוחד אל מול כל השאר...אז לכבוד פסח, החג הכי חגיגי שיש, הנה הזדמנות טובה לאמץ לוק נשי ומאוורר ואולי עם האוכל יבוא התיאבון... ובינינו, זה יותר נעים ונוח מאשר לפתוח כפתור או שניים אחרי ארוחת החג...

אם קראתן את הפוסט הקודם בבלוג דה - לוקס: "מחשבה טורדנית על שמלת אחת מהממת!" ובוודאי אם שמתן לב לכותרת של הפוסט הנוכחי, הרי שאתן כבר יודעות ששמלות המקסי הן האהובות עליי ביותר ולכן אתמקד בהן.

נתחיל עם הבלוגרית המוכשרת מהבלוג היפייפה Atlantic-Pacific שעושה את זה מצויין והנה היא בכמה תמונות נבחרות. בהחלט יש מה ללמוד!!!


בשמלה נהדרת של דיאן פון פירסטנברג + חגורה להדגשת קו מותן
להשיג כאן (יד 2)

שמלה של Marna Ro בגוון אחיד (ליצירת אורך)
שילוב טקסטורות בד (עור רך וקרפ) יוצרים מראה דרמטי, אלגנטי ומלא עניין
כמו גם הגזרה - הצמודה בחלק העליון ומשוחררת בתחתית
להשיג כאן

שמלה מושלמת לסתיו בצבעים מרעננים - דיאן פון פירסטנברג
המראה הקליל והשיקי מתקבל הודות לנעלי הסירה האדומות והצעיף המרושל
להשיג דומה כאן




שמלת שני טונים עשויה משי, קייצית וחושפת גב. 
שמלות משי נוטות להיצמד לגוף ולהבליט גם את מה שלא רצוי ולכן כדאי ללבוש מחטב מתחתיהן על מנת ליצור סילואט חלק ומחוטב יותר.


שמלה קייצית בצבע ניוד משודרגת ע"י אקססוריס בצבעים עזים
להשיג דומה כאן

למראה קז'ואלי, קליל ומעט רומנטי


שמלת וינטג' לבנה ממשי שיפון עם רקמת קרושה
להשיג דומה כאן



חצאית אלגנטית צרה בגזרת צינור עם חולצת פסים פשוטה - שילוב שעושה טוב
לשני הפריטים, הן מבחינת הגוונים והן מבחינת שפת הבגד.




שסע תמיד מוסיף...כשיש מה להראות!
למראה ערב כדאי לבחור שמלת מקסי מבדים מעט מבריקים: משי/סאטן ולצוות נעלי עקב,
שרשרת וקלאץ הורס.



רייצ'ל זו ההורסת במראה ערב סופר קול
בעיני, הכל פה יותר ממושלם: השמלה, הצבע, הפרווה (מקווה שלא אמיתית), הקלאץ, השרשרת
הבחורה אכן יודעת את העבודה...

רוצה הכל! אתמול!


STREET STYLE.COM


HARPERS BAZAAR.COM


למראה יומיומי, שיקי והורס רצוי לשדך לשמלת מקסי נעליים שטוחות כגון בלרינה או סנדלים (ולא לשכוח פדיקור /מניקור לפני) ולמאותגרות הגובה: סנדלי פלטפורמה (פחות אהובות עליי אני חייבת לציין), סנדלים עם עקבי רוקי או בוטס עם עקבים רחבים.
צמידים גדולים, עגילים, כובעים וצעיפים משתלבים נהדר עם שמלת מקסי למראה שמשדר: "זרקתי על עצמי משהו ואני נראית מליון דולר"... :)



ווג 

שמלות המקסי מהוות אתגר במיוחד עבור נשים קטנות במידת "פטיט" או למאותגרות הגובה שכן הן נוטות ל"קצר" את הגוף ולכן ההמלצות הן:
- לעלות על עקבים (פלטפורמה/רוקי/סטילטו) כשאת רוצה ללבוש שמלת מקסי.
- לבחור בשמלה בגזרת גופייה / קולר (ללא שרוולים) על מנת לחשוף כמה שיותר עור - דבר שיוצר אשליית  
  אורך.
- מחשוף בצורת V אף הוא חושף עור ומאריך.
- בגזרת פטיט חשוב להבליט קו מותן גבוה ולכן רצוי לאבזר בחגורת מותן דקיקה.
- שמלה בגוון אחיד אף היא משווה צללית ארוכה.



שמלה שחורה - Miss Moss 
שמלה בגזרת קולר טובה גם עבור נשים עם כתפיים רחבות


שמלות המקסי הולמות במיוחד נשים בעלות מבנה אגסי: רוחב ירכיים גדול מרוחב כתפיים (מבנה ים תיכוני) שמלה כמו זו שבתמונה היא אידאלית עבור מבנה זה משום שהיא:
- מדגישה קו מותן
- מטשטשת את רוחב האגן באמצעות עודף בד בחלקה התחתון
- מפתח סירה רחב בחלקה העליון מדגיש צוואר ארוך, יוצר אשליית כתפיים רחבות ובכך למעשה משווה לגוף
  סילואט של שעון חול ויוצר פרופורציות מאוזנות יותר בין רוחב הירכיים לרוחב כתפיים.




ASOS


והנה עוד מספר אופציות דה לוקס לשופינג של שמלות מקסי (לרכישה הקליקו על הקישור).

משמאל למעלה ובכיוון השעון:
1.מקסי "ויוי" אתני -  להשיג ב"מיס גיישה", מרכז בעלי מלאכה ת"א

2. שמלת "פנלופה" מקסי צבעונית ממשי -להשיג באנתרופולוג'י 
3. שמלת מקסי שיפון בגזרת סטרפלס עם דפוס גאומטרי - להשיג כאן
4. שמלת מקסי קלועה - MIKI B, מרמלדה - להשיג כאן
5. מקסי "ויוי" דמוי עור - להשיג ב"מיס גיישה", מרכז בעלי מלאכה ת"א
6. שמלת מקסי שיפון דגם "הילארי" צבע ניוד - להשיג בAdika Style
7. שמלת מקסי - להשיג ברשת מאיה נגרי



אם עדיין אין בארונכן שמלת מקסי ואתן ממש חושקות באחת, כזו שתחמיא בדיוק לנתונים שלכן... (לפעמים אנחנו רואות שמלה אבל אוהבות רק את החלק העליון או רק את החלק התחתון שלה ולכן אנחנו מתפשרות או לא רוכשות) אז קבלו טיפ: ניתן לקבל את אותו האפקט באמצעות שילוב של חצאית מקסי וטופ מתאים, באופן הזה יש  לנו יותר שליטה והתאמה מירבית למבנה הגוף. כמו שנראה אצל הבלוגרית הבולגריה, Sirma Markova :





ואצל הבלוגרית Camill ממנילה, למראה ערב אלגנטי ושיקי במיוחד:



אגב, גם טרנד הגלביות (חלקות, מודפסות, רקומות, מעוטרות) שהופך פופולרי יותר ויותר יכול ליצור את אותו אפקט אבל על כך בפוסט מיוחד ונפרד...ובכל אופן נראה לי שיגיע חלק ב' לפוסט שמלות המקסי...

אהבתן? רוצות להישאר מעודכנות ולקבל ראשונות את הפוסטים החדשים? היכנסו לכאן - דף הפייסבוק של הבלוגלחצו לייק... והצטרפו לדף האוהדים של בלוג דה - לוקס :-)


- חג שמח לכולם - 

12.3.2013

מחשבה טורדנית על שמלה אחת מהממת!


הכי כיף לי ללבוש שמלות. אני יודעת שאני במיעוט יחסי בעניין הזה (כמו אולי בעוד כמה עניינים...) אבל אני פשוט אוהבת ללבוש שמלות, בעיקר מקסי וגם חצאיות והרבה... הכל אני אוהבת הרבה ומגוון... וגם את המילה "גם" אני מאוד אוהבת. לא אוהבת לבחור. רוצה הכל, תמיד...:)
אז כמו שאמרתי, המועדפות עליי הן שמלות המקסי בסגנון קז'ואל. יש לי לא מעט ואני עוברת מאחת לשנייה קיץ / חורף, יום / לילה כאשר בכל פעם האיבזור שונה למראה שונה.
שמלת המקסי היפייפיה של דורין פרנקפורט היא הרכישה האחרונה שלי (בגזרת השמלות...): ירקרקה עם טקסטורה מעניינת, מעט שקופה והצבע... אוי.... הצבע שלה הורססססססססס! ראיתי אותה בקטלוג כבר בתחילת העונה. אני אלופה בזיהוי פריטים שווים מקטלוגים (זכר לימים שהייתי מקורקעת עם תינוקות בבית והשופינג היחידי שיכולתי לעשות היה בהייה והזלת ריר בקטלוגים/מגזינים - הדמיון שעבר שעות נוספות פיתח אצלי את היכולת לחזות כיצד הפריטים יונחו על הגוף ואיך ישתלבו עם פריטים אחרים). נחזור לשמלה...מסיבה שלא ברורה לי, בטח לא עכשיו, אחרי שיומיים לא הורדתי אותה מעליי ואם היה אפשר לישון איתה הייתי עושה גם את זה, התמהמתי עם רכישתה
.
מכירות את התחושה המבאסת שמגיעה עם ההבנה שעליכן להחזיר לחנות את הפריט המעאפן שזה הרגע רכשתן? (טעות קלה בשיפוט...) אז אני רוצה להגיד לכן שיש תחושה גרועה מזו והיא הרגשת הפספוס שמתלווה לכל פריט סופר נחשק שהשארתן בחנות ולא קניתן, נכון??? כמו מחשבה טורדנית היא יושבת לך בגזע המוח, אפילו שנים אחרי שהפריט הנחשק כבר נעלם מן העולם! ולא מרפה: תחזרי... תחזרי... תקני אותי... תכף אני נעלמת... לא ישאר לך....את חייבת אותי אצלך בארון.... מכירות?
זה בדיוק הסנריו שחוויתי עם השמלה של דורין פרנקפורט. במשך מס' שבועות היא נשפה בעורפי כמו מחכה להזדמנות שאתמסר לה. רצה הגורל (ואני עזרתי לו קצת...) ובאחד הימים, כשסיימתי ללוות לקוחה ביום שופינג מהנה, הפעם בעזריאלי - איזו עבודה דה לוקס  סידרתי לי, כזו שמכילה את השילוש הקדוש: אופנה, שופינג ואנשים - יש יותר טוב מזה? נכנסתי לחנות של דורין לראות מה חדש... :-) ובזווית העין אני קולטת אותה ...מוכרת ואהובה...ענוגה ומשגעת. אני מתקרבת ומבינה שהיא קצת גדולה עליי - מידה 3 ...ככה זה כשמתמהמהים, הלקיתי את עצמי! אך שום דבר לא יעצור אותי מלהביא את השמלה למקום בטוח (אצלי בארון) אז מדדתי בכל זאת והיא באמת הייתה קצת גדולה (שום דבר שתופרת לא תוכל לתקן - עודדתי את עצמי). אם לאמר את האמת , כבר ידעתי שהשמלה נחטפה מהרשת ולא נשארו מידות אבל שיטת מצליח לפעמים עובדת ובתמימות מעושה שאלת את סבטי (המוכרת המקסימה) אולי נשארה כזו במידה 1 או 2? ברור שלא
!!!!!!!!!!!
כ"כ חשקתי בשמלה הזו, כבר ראיתי איך היא משתלבת לי יופי במלתחה, מה גם שסבטי הבטיחה לבדוק עם המחסן אולי במקרה נשארה כזו במידה קטנה יותר?! אז קניתי. שמחה וטובת לב יצאתי עם הרכישה ובליבי הרגשה שמידה 2 מחכה לי אי שם בייקום, עניין של ימים והיא אצלי... טו מייק סטורי שורט אספר שכעבור מס' ימים שוב רצה הגורל :-) ונכנסתי לסניף של דורין בקניון רננים סתם לשאול האם במקרה יש להם את השמלה במידה 2? מאירה (שבהחלט האירה את יומי...) ענתה לי: אוייש השנייה היה פה הסוכן ואסף אותה...ואני: מיד את מתקשרת אליו!!!!!! שיחזיר אותההההה!!!!!!!
(אין לי אלוהים כשזה נוגע לשמלות...:-) וכך עבר לו עוד יום ולמחרת מידה 2 כבר הייתה עליי וגרפה המוןןןןןןןןן מחמאות. עכשיו אני רגועה :-).

כמה יתרונות לשמלות מקסי:
- לא נורא אם שכחת להוריד שערות...:)
- מסתירה רגליים לא שזופות/ שזופות מידיי /ברכיים מאתגרות.
- מסתירה רגליים.
- אין מראה נשי ממנה (מנק' מבטן של נשים) גברים יטענו שיש!
- אפשר לשלב אותה למראות שונים, בסגנונות שונים.
- פרקטית: טובה גם לקיץ וגם לחורף בשילוב קרדיגן/ג'קט/בלייזר.
- נפלאה כבסיס ללוק בוהמייני (האהוב עליי ועל האחיות אולסן...) כמוזכר בפוסט האהוב "בוהו שיק Boho Chic"







שמלת מקסי: דורין פרנקפורט, חגורת ניטים: לוני וינטאג', סריג פסים: H&Mתיק: ZARA, צמידים: אלדו



ואם במקרה עשיתי לכן חשק לשמלה, חכו לפוסט הבא...

ותודה גדולה לענבל שראל על הצילום :- )



1.3.2013

עצות הזהב להופעה נהדרת


זהו פוסט שלא התכוונתי לכתוב אבל באופן ספונטני ואחרי שנ"צ מרעננת וכמה מעמולים...החלטתי לשתף. אז היום בבוקר השתתפתי בכנס של מגזין לאשה בשיתוף עיריית חולון שנערך בתיאטרון חולון, בפאנל אופנה שנקרא "נשים עד הקצה" בו לקחו חלק:
אורנה ננר - עורכת מגזין לאשה. מירב פרנק הוכברג - סגנית עורכת "סטייל" של המגזין. הסטייליסטית המוערכת ליאת אשורי שסיפרה כיצד הפכה את התחביב למקצוע. גלית גוטמן האשה והאגדה (בנות, היא הורסת!!!) והמעצבת המוכשרת דורין פרנקפורט.
אורנה ננר הנחתה את הפאנל הנשי שדיסקס בענייני אופנה וביקשה מהן לחלוק עם הנשים בקהל את עצות הזהב שלהן להופעה נהדרת:

מרב פרנק הוכברג טענה ש: "אם הקצה מעניין וצבעוני כל ההופעה מעניינת" וקראה לנשים לשים דגש דווקא על קצוות הלוק (אפרופו הדיון על הקצה...) כלומר: לנעליים שיהיו מעניינות וצבעוניות ולראש - אם ע"י כובע מעניין, צבע או תסרוקת (היא עצמה העידה, שהלכה עד הקצה הבוקר, כשהגיעה בתסרוקת אפרו מדליקה ומחמיאה בדמות תלתלים מסורקים...).
הסטייליסטית ליאת אשורי המליצה: לאהוב את עצמך, להבליט את מה שיפה ולטשטש את מה שפחות, לא להיסחף אחרי טרנדים ובכל גיל להימנע ממראה פתטי. עוד טענה שאפשר ליצור הופעה מדליקה גם בתקציב נמוך. (צודקת!)
גלית גוטמן הודתה כי בלבושה היא אינה הולכת עד הקצה: "יש משהו בחשיפה שגורם לי להיות עם פחות אומץ" אמרה (בגלל החשש מציוני שיק ושוק) ולמרות זאת ואולי בגלל היא מעריכה ואוהבת אומץ (בבגדים) של נשים אחרות. עוד אמרה כי אופנה היא עניין של אומץ, בחירות ומשברים, "מה שאת רוצה שייראו, אבל בבסיס אנחנו תמיד חוזרות לעצמינו". גלית המליצה לנשים פשוט להיות קלות עם עצמן (ואני מוסיפה שזה נורא קל להיות קלה עם עצמך כשאת נראית כמו גלית גוטמן, לא???)
אחרונה וחביבה בהחלט זוהי המעצבת דורין פרנקפורט שטענה כי אופנה היא פסיכולוג נהדר (אני מסכימה!). דורין המליצה לנשים להיות קשובות קודם לעצמן ואח"כ לאנשי מקצוע וזאת כל עוד עומדים בתקציב כמובן. "לפעמים תהיו מופתעות כמה חידוש יכול לבוא מעצה של מישהו אחר" אמרה. דורין חושבת שמלתחה קטנה ומדוייקת כלכלית הרבה יותר מאשר ערימה של בגדים שעלו מעט.
עם דורין יצא לי לשוחח וגיליתי אישיות מקסימה, חמה, נגישה ואמיתית. אגב, לא מעט נשים ניגשו אליה והחמיאו לה ולעיצוביה. גם ליאת אשורי החמיאה ואמרה שבחנויות הרשת של דורין היא מוצאת פריטים לטווח רחב של גילאים, החל מנערות בנות 17 ועד למבוגרות משום שדורין פשוט יודעת כיצד לעצב בגד שיושב היטב על הגוף הנשי ויש בעיצוביה משהו על גילי ועל זמני.
ואם כבר ללכת עד הקצה, נושא שאני מתחברת אליו מאוד מכיוונים שונים, אתן מוזמנות להציץ בפוסטים קודמים שלי: "באנו חושך לגרש" ו"הבחור הלוהט ממנילה" שגם הם הולכים עד הקצה...









זו אני...או חלק ממני :-) באאוטפיט שכולו זארה

האמת שלא חשבתי לתעד אלא ברגע האחרון (טעות של בלוגרית בתחילת דרכה...) ולכן עשיתי שימוש במצלמת האייפון כך שהאיכות של התמונות מוגבלת ...אבל מכיוון שאני לומדת לשחרר את הפרפקציוניזם המטורף אז זרמתי עם התמונות הפעם...:-)

אגב, בהמשך הכנס נערך ראיון של העיתונאית דינה חלוץ עם אשת הייטק שהלכה עד הקצה...עשתה מהפך של 180 מעלות והפכה לאקרובטית בקרקס. בסיום, העיתונאית שרון רופא אופיר בראיון מצמרר ומרגש עם יהודית הרמן, אחת מנשותיו של גואל רצון, שילדה לו חמישה ילדים. יהודית עשתה רושם של אשה חזקה, אינטליגנטית ורהוטה וסיפרה על החיים הבלתי נסבלים לצידו (זאת הבינה בדיעבד) מרגע ההיכרות ועד לפירוק הכת והתחלת חייה החדשים. סיפור הזוי וכואב.


כמו שהזכרתי בהתחלה, הפוסט הזה הוא ספונטני ובמקומו אמור היה להופיע פוסט אחר שקשור קשר הדוק לדורין פרנקפורט ויהיה הבא בתור...יש למה לחכות :-)

שבת שלום