דפים

20.2.2013

אשליות... Optical Illusions


לכבוד החג, פוסט פורימי משעשע ומיוחד בנושא אשליות אופטיות - היכן עובר הגבול בין מציאות ודמיון?
אשליות אופטיות (תעתועי ראייה) מאופיינות בתפיסה חזותית מוטעית של תמונה או צורהכאשר המוח תופס מידע שנקלט ע"י העין באופן כזה שאינו תואם את המציאות. לכולנו יש בבית מזכרות מתצלומים בהם נראה כאילו בכף ידינו מונחים בית גדול, מכונית, הר או מגדל גבוה, זוכרים? זוהי מניפולציה אחת מיני רבות בעזרתה ניתן להטעות את המוח ל"ראות" דבר מה בצורה מסויימת על אף שהוא לא. אשליות אופטיות הן משעשעות ומפתיעות כל פעם מחדש כאשר אנחנו נחשפים למציאות שמאחוריה. האם מה שאנחנו רואים הוא בהכרח מה שקיים??? מסתבר שלא...

זוהי עבודה יצירתית במיוחד של הדוקטור לאומנויות, Regina Silveira מסאו פאולו, ברזיל.



 Regina Silveira


 Rene Redzepi  עבור Clase Premier Magazine  




"Hasta Las Narices" 

Artist: Ivan Puig 
נראה כל כך מוחשי! 


הכיתוב על הקיר קריא רק כאשר הצופה עומד בדיוק במקום הנכון אבל אם יזוז מעט יראה הכיתוב מתוח ומעוות.



דברים שרואים מכאן לא רואים משם...
עבודה של המעצב הגרפי משיקגו - Thomas Quinn


"אחיות"
כך נקראת העבודה של האומן האיטלקי - Davide Conti


גם עולם הסטיילינג מבוסס בעיקרו על  תכסיסים שונים שמטרתם ליצור אשליות אופטיות שאנחנו רזות יותר,
חטובות יותר, גבוהות יותר ויש המון דוגמאות כיצד ניתן להערים על המוח לחשוב כך, אם באמצעות איפור: אייליינר למראה עין מורם וזוויתי, ברונזרים והצללות, אם באמצעות גזרות וצבע ש"משנים מציאות"
ואם ע"י אביזרים כמו מחטבים שיוצרים סילואט חלק ומחוטב, חזיות פוש אפ, עקבי סטילטו שמאריכים את הרגליים ומשנים את פרופורציות הגוף ועוד אינספור תכסיסים ודוגמאות...אבל זה כבר נושא לפוסט נפרד וארוך במיוחד :-)
אגב, צדקה חנה לסלאו שאמרה שכשהיא קמה בבוקר היא צריכה לשקם הריסות...:-), לא?

ואם כבר הזכרתי אופנה, הנה אשליה נחמדה בדמות 
נעלי העקבים השקופים של מייסון מרטין מרג'יאלה ל H&M 
(בינינו - זה עדיין לא נוח...)






קייט מוס בשמלת "האשליה" המחטבת (מאז עוצבו אינספור וריאציות) של סטלה מקרטני המוכשרת
מתוך Glamour Magazine


מתאונה (חס וחלילה) היא לא תציל אותך אבל מדו"ח כנראה שכן....
והיא גם בצבעי הקיץ ...:-)

מכאן


אומנות רחוב, בעיקר כזו המתבססת על אשליה אופטית היא נהדרת ולו בגלל אלמנט ההפתעה. אנחנו נתקלים בה (תרתי משמע) במקרה ללא כל ציפייה, היא מוציאה אותנו לרגע מהאוטומט וגורמת לנו לחשוב מחוץ לקופסא, היא גם משעשעת ולרוב יש לה משמעות מעבר.

עבודות ציורי הרחוב בשלושה מימדים של האומן הבריטי Jolian Beever.
Beever שעבד במס' לא מועט של עבודות מגוונות בחייו מספר שאת ציורי הרחוב שלו החל יום אחד כאשר התהלך במדרחוב בעיר בריסל ושם ראה לפתע שגן ישן הוסר. 
במקום החסר נוצר מלבן יוצא דופן של לוחות ריצוף שנתנו לו את הרעיון להמיר את זה לברכת שחייה נמשכת באמצע הרחוב הראשי! "זה עבד כל כך טוב" הוא מספר. "ניסיתי וריאציות אחרות כמו גם עם אנשים שנופלים פנימה. עד מהרה הבנתי שאם אתה יכול לגרום לדברים להיראות נכנסים למדרכה, באותה מידה אתה יכול לגרום להם להיראות עומדים מחוצה לה".

שלא יפוללללללללל!!!




מישהו משלנו: אומן ציורי הרחוב הישראלי שבטח כולכם מכירים: רמי מאירי - רק השם כבר מעלה חיוך, נכון?

רמי מאירי: ציור קיר על חומת ביה"ס "מקס פיין" בת"א


גם בעיצוב הבית ניתן לעשות שימוש באשליות אופטיות: 
טפט קיר נהדר של Fornasetti ב COLE & SON מקנה אפקט של ספריה, משרה אווירה חמימה וגם חוסך מקום...




בעבודה הבאה רואים נחש פיתון ענק כשהוא מתלפף סביב אוטובוס ו"מועך" אותו וזוהי בעצם פרסומת מדהימה לגן החיות של קופנהגן שנוצרה ע"י  Peder Schack



Ryan Lum הוא המייסד והעורך של Creative Guerrilla Marketing  הוא מומחה בשיווק יצירתי, מדיה חברתית ועיצוב וההוגה של יצירת המופת הבאה: מסלול מזוודות נוסעים בדמות בריכת שחייה, כך שהממתינים לכבודתם אחרי טיסה מעייפת יכולים "להתרענן" בזמן שהם ממתינים לה.




בפרסומת נוספת שלו רואים הדפסה של כוס קפה (Folgers) שהונחה על גבי מכסה ביוב בעיר ניו יורק, ארה"ב. חורים בהדפסה מאפשרים לאדים לעלות. העוברים והשבים יכולים לקרוא את הכתוב סביב המכסה: " היי, עיר שלעולם לא נרדמת, התעורר!" (באמצעות הקפה...)


ותמיד תמיד תבדקי את העוזרת שלך...:-)
מכאן


נזירות שובבות...רעיון לתחפושת?
מכאן

ואחת אחרונה משעשעת במיוחד, מכאן:


מה שלא עושה הטבע, עושה הצבע!!!


- פורים שמח -

אין תגובות :