דפים

14.10.2013

ולנטינו, ולנטינו... Espadrille Chic

הן אומנם נחשבות לנעליי קיץ אבל מי שחי פה בארץ וחווה יום, יומיים של קיץ ישראלי אותנטי הכולל חום, לחות, זיעה ניגרת (והריח...הו... הריח!!!) לא ממש ירצה לנעול אותן מחוץ לבועה ממוזגת כהלכה! אז בדיוק לשם כך הביאו לנו את הסתיו :), הימים נעימים והלילות מעט קרירים וזוהי העונה לנעול את האספדריל, שייתכן ומוכרות לכן יותר בשמן: נעלי חבלים / קש, כי אספדריל הן נעליים מפונקות מאוד, שזקוקות לתנאים נוחים ומשב רוח קל וקריר שיצנן את כפות הרגליים, אחרת...
אגב, זו לא קריאה גורפת לרדת מהסטילטו אבל לעיתים אפשר ונחוץ לתת לרגליים ולגב מנוחה ולרדת בכמה סנטימטרים לארץ, לא? לפעמים גם אין ברירה, כי לרוץ אחרי הילדים כשאת בגובה העננים עלול להיות קצת ריסקי...

קצת היסטוריה:
האספדריל הן נעליים וותיקות מאוד, יש הטוענים שהן פה כבר מהמאה ה 14, אז שימשו את החקלאים בספרד (שם מוצאן). במקור נעשו הנעליים בעבודת יד מחומרים טבעיים כמו קנבס, פשתן, כותנה ואפשר לומר שלשמחתינו, הרבה לא השתנה, פרט לתהליכי הייצור שהפכו תעשייתים לשם ייצור המוני. יחד עם זאת, מידי עונה מפתיעים אותנו המעצבים עם שלל צבעים, הדפסים, טקסטורות וחומרים נוספים ומייצרים עבורנו אספדריל שקשה להתעלם מהן! אז מי אמר שנוחות וסטייל לא מתחברים???

אחת הפרשנויות הטובות ביותר שראיתי לנעלי האספדריל מגיעה מבית האופנה VALENTINO, מתוך הקולקציה האחרונה לאביב/קיץ 2014. 
אין בכלל ספק שאלו הן האספדריל הקלועות, השיקיות והמתוחכמות ביותר שראיתי! רוצה! רוצה! רוצה! 

אגב, אני מאוד מקווה שבזארה יקחו את העניין לתשומת ליבם ויארגנו לנו כאלה במחיר סביר כדי שכולנו נהנה מהיופי הזה...:) אני כבר מדמיינת: שמלת מקסי מתנפנפת וקלילה, מעליה קרדיגן אוברסייז, חגורת מותן קלועה ודקיקה, תיק פרנזים שנישא באלכסון על המותן ולפינאלה האספדריל המופלאות הללו... אחחח תענוג!
Style.com


האחראיים לשלמות הזו:
  Maria Grazia Chiuri and Pierpaolo Piccioli
Valentino SS 2014
Style.com


Valentino SS 2014
Style.com

פרט לולנטינו, ישנן כמובן את האספדריל הקלאסיות והמוכרות. אפשר לשלב אותן למראות שונים בימי חול ובשבתות, למראה ספורטיבי / זרוק / בוהמייני / אלגנטי. הכי נוחות כשקופצים לחופשה קלילה בחו"ל, נפלאות כתחליף או כגיוון למוקסינים או לנעליי בלרינה (שכבר דיי לעוסות לטעמי אבל עושות את העבודה) לחילופין אפשר לנעול אותן להפלגות (לי אישית לא יצא להפליג לאחרונה :) אבל אם וכאשר אפליג ברור לגמריי שאקח אספדריל אחד או שניים איתי... הן משתלבות נהדר גם לאירועי בוקר לא מחייבים ובעיקר לשוטטות נעימה וקרובה לקרקע בלי לוותר על הסטייל.

כי המנומר הוא הפרינט ה-ל-ו-ה-ט!!! העונה, כפי שכבר כתבתי בפוסט "כיצד ללבוש מנומר מבלי להיראות כאילו הרגע יצאת מגן החיות...?"

לכל החוששות משילובי מנומר - כאן האפשרות להפתיע.

collagevintage.com

הבלוגרית הספרדיה ההורסת, גאלה גונזלס באספדריל משגעות של שאנל
amlul.com

מכאן                                                              מכאן


משתלבות נהדר גם למראה אלגנטי, נשי ורך:
אספדריל תחרה:  ולנטינו 2012                                         carolinesmode.com

ונפרגן גם לקוראי הבלוג (הזכרים שבחבורה) את הדגמים הבאים ואולי זה גם הזמן לסגור את הפינה: אספדריל (כמו גם מוקסינים / לואפרס) נועלים ללא גרביים!
soludos.com

soludos.com

gaston-espadrille.com

את אלה הייתי רוכשת לעצמי :)
Jimmy Choo Cruise 2014 Men's Percy Espadrilles

אספדריל של המותג OAS
להשיג כאן במגוון דגמי יוניסקס

הפוסט הזה ממש עשה לי חשק לזוג אספדריל. לא נעים לומר, אבל כבר שנים שאין ברשותי זוג כזה... כנראה שהגיע הזמן! סתיו וזה... אז מה אתן אומרות, שוות רכישה?