דפים

30.5.2013

שמלת הוינטג' המנוקדת שלי My Polka Dots Vintage dress

הבוקר, לראשונה בחיי, טופפתי על מסלול תצוגת אופנה. נרשמה התרגשות קלה ובעיקר הרבה הרבה כיף. בדרך כלל אני רגילה לתפוס עמדה מאחורי הקלעים: כאחראית על הסטיילינג, הארגון, ההפקה אבל הפעם הסכמתי להיות בפרונט והאמת - הרבה יותר קל...:) באה (מתוקתקת כמובן) מחליפה בגדים, צועדת, מחייכת (טוב נו בקושי...), מצטלמת, נהנית ואפילו מקבלת מתנה - מה שלבשתי על המסלול, נשאר אצלי :) תודה נורית!
אז מה הקשר של כל זה לשמלת הוינטג' המנוקדת שלי? עוד רגע תבינו...

בעברי, באחד מגלגולי הקריירה העצמאית, עיצבתי תכשיטים (מאז עברו הרבה מים בנהר...) אך באותם הימים, כחלק מהתפתחות העסק עברתי קורס שנקרא: "עסק משלי" קורס מצויין ומעשי ב"אישית" - קידום נשים ליזמות עסקית (ממליצה מאוד לכל הנשים וגם לגברים מביניכם שמבקשים להקים עסק עצמאי. לאישית מגוון קורסים וסדנאות מסובסדים בנושא יזמות עסקית ובניית עסק, ליווי וייעוץ עסקי אישי ורשת עסקית).
לאישית, חנות עודפים ויד שניה שנקראת "בגד קפה" המופעלת בהתנדבות ומהווה בעצמה מודל ליזמות עסקית כאשר חלק מהכנסות בגד קפה מממנות בעצם את פעילות העמותה. הוגת המיזם ומייסדת אישית היא נורית ורבין, שמאמינה כי כל אשה יכולה להגיע לעצמאות כלכלית (בהכשרה ובליווי מתאימים כמובן). לזכותה של נורית ורבין אומר שהיא מעין ציפור על עם מוטת כנפיים גדולה שמאגדת את בוגרות אישית ועסקיהן תחת כנפיה האיתנות ודואגת לשמור על קשר לאורך השנים. כך יצא שלפני מס' שבועות פנתה אליי וביקשה שאשתתף בתצוגת האופנה שהיא מארגנת כחלק מכנס אישית הראשון ליזמות נשים 2013 שנערך כאמור הבוקר ברמה"ש, אלא שלא כמו בעבר, אז הפקתי את תצוגת האופנה, הפעם אצעד על המסלול לבושה בבגדי "בגד קפה" יחד עם בוגרות נוספות, מקסימות ומוכשרות אחת אחת! לאחר מחשבה קצרה והיסוס קל (אני? דוגמנית?) ברוררררררררררררר שהסכמתי :) קבענו יחד עם כל הבוגרות (הדוגמניות) פגישה מקדימה בבגד קפה (רח' שבטי ישראל 102 רמת השרון) לבחירת האאוטפיטים ואז אז מצאתי אותה! מונחת ומקופלת בצד השולחן כשהבד המנוקד והיפהייפה שלה מבצבץ מתחת לערימת בגדים שהייתה בדרכה חזרה למקום. חוש הציד שלי פועל היטב בחנויות מסוג זה :) ובכלל יש לי כישרון למצוא מציאות שוות במיוחד, אם אני יכולה לא להיות פולניה לרגע ולהחמיא לעצמי בעודי בחיים...:)
מבלי לחשוב פעמיים שמתי את ידי עליה: "היא שלי"! תחילה חשבתי שאולי היא שייכת למישהי מהנוכחות בחנות אבל בירור קצר הבהיר לי שהיא נשארת שלי. איזה כיףףףףף!!! זוהי כמובן שמלת הוינטג' המנוקדת שלי, בצבע מוקה בהיר עם נקודות לבנות, שיוצרה בלונדון, במחצית המאה הקודמת, ככל הנראה...איתה צעדתי הבוקר על המסלול (תמונות משם אקבל בהמשך... הייתי עסוקה בחוויה עצמה ולכן לא צילמתי בעצמי אולם צלמים שהיו שם דאגו להנציח את הרגע :).


שמלת וינטג' מנוקדת - "בגד קפה", רח' שבטי ישראל 102 רמת השרון
שרשרת חוליות מוזהבת - מנגו
שרשרת מראה מאורכת - טופ שופ (ישנה)
סנדלי עקב - גזית (ישנים)
עגילים צמודים - דיוויד כהן



שיער אסוף כמתבקש מהסגנון
הפעם עם נעליים של זארה (קיץ שעבר)
קלאץ שחור דמוי עור נחש - "בגד קפה"
















מי שמכירה אותי באופן אישי וגם מי שהספיקה להכיר אותי טיפטיפה דרך הבלוג והפייסבוק כבר יודעת שיש לי משיכה לא ברורה למראה הקלאסי והנשי של פעם (רצוי עם טוויסט עדכני). שמלות, חצאיות ובכלל פריטי וינטג' הם חלק ממלתחתי הפרטית והאהובה. אם גם בליבך יש פינה חמה (שלא לומר חדר שלם) לשמלות, את מוזמנת לקרוא את הפוסטים הקודמים בנושא שמלות: כאן וגם כאן.
אופנה, כפי שאני תופסת אותה היא FUN ולכן לא מן הנמנע ש"תתפסו" אותי לובשת סגנונות שונים בווריאציות שונות. חייבת לציין, שאהבה נוספת שלי היא לאאוטפיטים בעלי אופי בועט ורוקיסטי וכך בהתאם למצב הרוח אני משנה ומשתנה.

סופ"ש נפלא שיהיה ואני ממליצה לכן לבקר ב"בגד קפה", לחפש ולמצוא מציאות. כמובן שאם אתן זקוקות לעזרה, אני פה לרשותכן בטלפון: 054-7551236 לכל בקשה/ייעוץ. מתקשרות, מכירות ויוצאות לצוד...:)

* ותודה גדולה גדולה לענבל שראל על הצילומים.

13.5.2013

ימים לבנים - איך ללבוש לבן ולהראות מצויין!

לבן - סמל הטוהר והניקיון ועפ"י היהדות גם סמל לנתינה שכן הלבן מכיל בתוכו את כל צבעי הספקטרום, הוא היחידי שמחזיר את כל האור המוטל עליו ולא "לוקח לעצמו" אנרגיה. בדיוק מאותה הסיבה הלבן נחשב סמל לשלמות/בתוליות, ממש כמו כלה ביום חופתה. אך מעבר לכל המשמעויות, הסמלים והחג, אם יורשה לי להיות רגע פרקטית...:) כדאי לזכור שהצבע הלבן מתחמם פחות מיתר הצבעים ולכן הוא מצוין לקיץ הישראלי ולכל בנות ישראל בכל הגוונים ובכל המידות! וזאת בתנאי כמובן ששומרים על מס' כללים: 
- התאמת גוון הבגד/טופ (בסקאלה שבין לבן צחור לשמנת/שנהב) לגוון הפנים (שהוא החלק העיקרי עליו
  משפיע הצבע).
- התאמת גזרת הבגד למבנה הגוף.
- התאמת האאוטפיט לאירוע אליו הולכים.

אני מניחה שאירוע אחד אליו מרביתנו נלך הוא ארוחת החג החלבית והטעימה, בבית או בחוץ וזה הסטיילינג אותו בחרתי לחג הזה: מראה נקי, מתוחכם, אלגנטי ויחד עם זאת משוחרר וקליל. במחשבה שנייה, הוא יכול להתאים לעוד הרבה אירועים קייציים...




סטיילינג דה לוקס:
משמאל למעלה - שמלה של Hila Sharon במראה נקי להשיג כאן ובתמה - קריית שאול 20 ת"א 
בושם - for her - נרסיסו רודריגז להשיג ברשת אפריל
אאוטפיט לבן מימין למעלה - ZARA
משקפי ראייה - ZARA
קלאץ' כסף מטאלי - ZARA
סנדלים - ZARA




אם כבר לובשים לבן מכף רגל עד ראש, בואו נראה כיצד עושים זאת הטובים ביותר? 

מעצב העל הגאון! אלכסנדר וונג, שאת עיצוביו המרהיבים ובעיקר את קולקצית אביב קיץ 2013, שהוצגה בשבוע האופנה האחרון בניו יורק, אני מאוד מאוד אוהבת, עושה זאת שוב ומראה כיצד נראית קולקציה נקייה, מונוכרומטית ומינימליסטית אך יחד עם זאת סופר לבישה! גזרות גיאומטריות, חיתוכים לא קונבנציונאליים שמשדרגים ומוסיפים לאאוטפיט לבן/מונוכרומטי.


מכאן


מכאן

סטלה מקרטני, גאונה לא פחות, בעיצובים לבנים ורכים מקולקציית הריזורט לאביב - קיץ 2013. גם כאן ניתן לראות ניקיון עיצובי, משחקי שקיפויות, שימוש בטקסטורות שונות ושילוב גוונים שונים של לבן/פודרה על מנת ליצור עניין וגיוון. תענוג!

stella-mccartney-resort-2013


Colcci בקולקציית קיץ 2014 מתוך שבוע האופנה בסאו פאולו, ברזיל
מכאן

מראה מונוכרומטי בהחלט תורם לאשליית אורך וצללית צרה (כן, גם בלבן!) אך חשוב לזכור את הכלל הבא:
כאשר לובשים צבע אחיד מכף רגל ועד ראש בין אם הוא לבן, שחור או כל צבע אחר עלול להתקבל מראה חסר עניין/משעמם!!! אחת הדרכים להוסיף עניין ללוק מונוכרומטי היא לשלב פריטים עם טקסטורות שונות. דרך נוספת היא לחבר בין פריטים אטומים לפריטים שקופים או להוסיף כתמי צבע קלים/נועזים ללוק. 
גזרות מעניינות במיוחד אף הן תורמות ללוק מונוכרומטי מסקרן.

לדוגמא: נביט בתמונה
1. זהו אאוטפיט מורכב יחסית (והכי לטעמי) הבנוי משלושה חלקים: חולצה מכופתרת עם חלקים שקופים, ג'קט
    לבן מחויט וחצאית קלילה וקצרה. במערכת הנהדרת הזו נשמר האיזון בין החלק התחתון החשוף לחלק העליון
    הצנוע/מכוסה (זוכרות את הכלל? חזה מכוסה - רגליים חשופות או להיפך. לא גם וגם!).
    הבלייזר הלבן המחוייט והרשמי משתלב נהדר עם
החצאית הקצרה, הרכה והשובבה. הוא מאזן ותוחם את    
    קלילותה המתפרצת.

2. גזרת הפפלום הטרנדית מדגישה מותן ובו בזמן מעניקה לשמלה עניין.
3. שמלה לבנה צמודה וקלאסית מקבלת טוויסט עם חגורת פפלום שחורה ומבריקה לקונטרסט מושלם.
4. שמלת סטרפלס בחיתוך חזה פחות קונבנציונאלי. 



זה לבן על לבן
שתי התמונות הבאות מציגות קולקציות אביב קודמות (2011) ואלו רק ממחישות ומעצימות את העובדה
ש
פריטים לבנים הם קלאסיים ועל זמניים ויכולים לשמש אותנו בחג הזה כמו בחג הבא...:).
קלאסי לעולם ישאר קלאסי .


Reed Krakoff, Joseph AltuzarraPrabal Gurung, Calvin Klein, Narciso Rodriguez
מכאן

Alexander Wang, Ohne TitelPhillip LimMichael Kors
מכאן

הזיווג המושלם: שחור ולבן
כפי שניתן לראות, הצמד הקונטרסטי והאלמותי הולך יד ביד בהרמוניה נפלאה. נגיעה קלה של פריטים שחורים בהופעה לבנה עושה טוב לשני הצדדים. על חיבור נפלא זה אפשר לקרוא בפוסט"שחור ולבן".



גם חולצה מכופתרת לבנה יכולה לשנות מאופייה ה"מרובע" והשגרתי ולהפוך לטרנדית ומעניינת בזכות חיתוכים מעניינים וגזרה מאתגרת...אני מעדיפה!


מכאן

למראה נקי שלא גונב את הפוקוס מהאאוטיפיט הלבן כדאי לשלב אקססוריס שקופים או אקססוריס בגווני פודרה/ניוד אשר מעניקים נגיעה קלה של צבע אך עדיין משאירים מקום של כבוד ללבן. להופעה עם נוכחות כדאי לשלב כתם צבע (במינון נכון) בנעליים, בתיק, בצעיף וכו'.


תיק מנומר בהופעה לבנה - יותר מזה את לא צריכה - מכאן
צמיד שקוף - 
Michael Kors
קלאץ' שקוף -  
Jenny Packham


הנה עוד כמה דרכים מרשימות במיוחד להופעה לבנה: 

Samantha Hutchinson, אחת המשתתפות בפסטיבל קואצ'לה האחרון
במראה בוהו שיק לבן 
מכאן


Street Style שיקי במיוחד ממילנו
מכאן

על הנעליים הייתי מוותרת...
מכאן


שמלה לבנה שקופה באורך מידי הנלבשת מעל קומבניזון שחור
למראה קונטרסטי, סקסי ומסקרן
מכאן

קרלה מהבלוג היפהייפה KARLA'S CLOSET
מלאת סטייל צחור


ולסיום, חשוב להקפיד על מס' כללי בטיחות בעטותך אאוטפיט שכולו לבן :)

1. שמרי מרחק מילדים - בעיקר אלה הפרטיים שלך!!!


2. וודאי שלא רואים לך...לבן עלול להיות שקוף...

3. את החוטיני והחזייה האדומה שימרי לאירועים אחרים... (ראי סעיף 2)


3. אם הבגד איבד מלובנו, פרגני לעצמך אחד חדש, הרי שבועותתתתתתתתת שלא קנית לעצמך משהו...:)

4. קצת צבע לפנים...בכל זאת...חג... אורחים...שלא תבהילי מישהו עם כל החיוורון הזה...:)


שיהיה חג שמח לכולנו ואני מזמינה אתכן ואתכם להצטרף לדף הפייסבוק של הבלוג  ממש כאן...
פירגון של  לייק  ואתן חברות :)



חג שבועות שמח

7.5.2013

ריטה עושה קסמים Rita's Magic Touch

אתן חייבות להכיר את ריטה! איזו אישה! אם לא הייתה קיימת היו צריכים להמציא אותה. מעצבת ותופרת בחסד ונשמה ענקית. עיזבו אותה משטויות ואל תקשקשו לה יותר מידי. תנו לה לעשות את מה שהיא יודעת הכי טוב. חיזרו בעוד יומיים, שלושה וקבלו את שהזמנתם.
אז ריטה היא מעצבת ותופרת מוכשרת מוכשרת! שפגשתי לפני שנה בערך. הסטודיו שלה ממוקם בפסג' וייס (עליו השלום...) ברחוב סוקולוב 53 הרצליה סמוך לחנות הוינטג' ויד שנייה של
אנה האהובה עליי מאוד. כמעט בכל פעם שאני מבקרת אצל אנה, אני מוצאת אוצר. לעיתים הוא זקוק לתיקון, הצרה, שדרוג כזה או אחר וכך יצא יום אחד שיצאתי מאנה ובידי חצאית מהממת הזקוקה להצרה. בלי הרבה היסוסים או שמא חוסר יכולת לדחות סיפוקים...? נכנסתי לראשונה לסטודיו של ריטה ואיך לומר: נכבשתי! ריטה רואה את הבגד/הבד ומיד מבינה מה צריך ואיך. יש לה עין מקצועית וידיי זהב.
מאז ועד לפגישתינו השניה חלפו מס' ימים או שבועות - אני לא ממש זוכרת אבל את היום שבו נכנס
 לי עוד "ג'וק לראש" זוכרת גם זוכרת: רוצה...מה רוצה? צריכה! חייבת! חצאית מקסי בצבע יין עמוק/חציל! (צבע סופר טרנדי בחורף שעבר). מחפשת ברשתות, בוטיקים אך לא מוצאת. כאמרת הפתגם המפורסם: אם אין אני לי מי לי? ניגשתי לחנות הבדים לקנות בד. שיטוט קצרצר בחנות העמוסה כל טוב והנה צד את עיני הבד המבוקש: יפהייפה, בצבע הנכסף כשצידו האחד מעט מבריק וצידו האחר מט.  ללא דיחוי נוסף שהרי אני חייבת להוציא את ה"ג'וק מהראש"... פניתי לריטה וביקשתי שתתפור עבורי חצאית קלוש באורך מקסי. הראיתי לה חצאית דומה שיש ברשותי ובתום שלושה ימים הגעתי לאסוף את הקסם. מכיוון ואני כבר למודת ניסיון ועל אף העובדה שאני בוגרת לימודי תדמיתנות בשנקר, כך שלכאורה יכולתי לעשות זאת בעצמי, אין לי לא את הסבלנות הנדרשת לתהליך (דיגום, גזירה, תפירה וכו') ולא את הזמן הדרוש לכך (מודה! יש ברשותי לא מעט חצאי עבודות מהסוג הזה: כריות, שמיכות לילדים ועוד פריטים שאיכשהו באמצע התהליך איבדתי מחדוות היצירה ומכל מיני סיבות (חלקן לגיטמיות לחלוטין, נשבעת!!!) הפסקתי והן נשארו חצי עשויות)  ו ל כ ן בהיכרותי את הפאק הזה בסיסטם מיניתי את עצמי להוגה, בעלת החזון ושיגרתי את הביצוע היישר לריטה (בינינו - גם שלושת ימי הציפייה היוו עבורי אתגר לא קטן...) אבל היי, לפחות מצאתי את הנוסחא שעובדת עבורי...: ) השילוב האולטימטיבי ביני בין ריטה הניב פירות יפים ואני כ"כ אוהבת את התוצאה: הבד המשגע, התפירה המקצועית, הגזרה המושלמת עבורי. הכל מושלם! אני חורשת על החצאית הזו מאז החורף שעבר וגם עכשיו באביב ועוד ידי נטויה, מקבלת עליה ים מחמאות והעיקר: לאף אחת אין כזו :))))
היא משתלבת הן למראה בוקר והן לערב (באבזור מתאים) שווה, לא?
אגלה לכם שריטה ממש ברגעים אלו עמלה על תפירתה של גופיה תואמת משארית הבד שנותרה ואותה א
שלב עם החצאית (ייראה כשמלה) או אלבש בנפרד כגופיה בקיץ או בחורף מתחת לג'קט. 


תמונות מהסטודיו של הקוסמת:



ריטה בפעולה


ריטה מציגה:
עליונית תחרה פסטלית מעל לשמלת סטרפלס ורודה, אותה עיצבה ותפרה ריטה
עבור עצמה :) וכן תיק תואם מאותו הבד.





וזה הקסם עליו עמלה ריטה עבורי: חצאית מקסי בצבע יין עמוק (בתמונה היא נראית מעט בהירה מהמקור). 
באאוטפיט זה, שילבתי אותה למראה אלגנטי קליל אך היא משתלבת נהדר גם עם טישרט, ג'קט ג'ינס ועוד ועוד...


חצאית: ריטה - רח' סוקולוב 53 הרצליה
חולצה: H&M
נעליים: ZARA
עגילים: מיכל בן עמי
תיק: H&O
צמידים: אלדו
חגורה: "רטרו" - אנה 







ריטה היא בהחלט התופרת הפייבוריטית שלי. ניתן להשיגה בנייד 052-4472973. ממליצה עליה בחום וגם ממליצה לכם להיכנס לדף הפייסבוק של הבלוג, ממש כאן לפרגן בלייק ולהצטרף לשאר החברים :)))