דפים

27.4.2013

יש לי חולשה ל...רמזורים? A Weakness For... Traffic Lights


בוקר. מביאה את הילדים לגן. נוסעת לפגישה ברעננה. עוברת את הצומת הקרובה לביתי. בזוית העין אני קולטת התרחשות...: רמזורים! ה - מ - ו - ן רמזורים (בצומת מן הסתם יש רמזורים...) אלא שהם מונחים בהמוניהם
(קצת מגזימה...) על המדשאה. בהחלטה של אלפית השניה אני מכניסה להילוך אחורי ומחפשת את המצלמה. שיט. היא לא איתי! באלפית שנייה נוספת מחליטה לחזור הביתה (שניות מהצומת) לאסוף את המצלמה. עולה - לוקחת - מגיעה למוקד ההתרחשות כולי התרגשותתתתתת. מתחילה לצלם. מצלמת... מצלמת... מצלמת...(אפילו לא יודעת ממש למה, פשוט מן דחף כזה לצלם סיטואציה לא שגרתית במיוחד) עוברות מכוניות מסתכלות על המשוגעת שמצלמת רמזורים (היי סיסי ...) אבל הם כ"כ יפים, חדשים ומבריקים, שאין לי ברירה אחרת. אחד הפועלים שעבד שם (בשידרוג רמזורי הצומת) התחיל לרחרח סביבי (חשש שאולי אני אזרחית עצבנית שמצלמת איזשהו מחדל :) הרגעתי אותו שאני סתם מצלמת להנאתי ואז התפתחה שיחה נחמדה על הרמזורים כשאני ממשיכה לצלם תוך כדי שיחה איתו ובמוחי כבר מתבשל רעיון :) ואני שואלת : תגיד, מה אתם עושים עם הרמזורים הישנים? עונה לי: ממחזרים. אני: אז אולי יש אפשרות לקבל אחד? ממש ממש קטן? תבחר איזה שתרצה...:) עונה לי: תגידי השתגעת? את יודעת כמה הם עולים?! הם חדשים. תאמינו לי שאי אפשר היה לפספס את הברק המהמם שלהם. כבר דמיינתי איך אני מביאה אחד מהם הביתה ומפעילה: ירוק - אדום ....אדום - ירוק ואיך שהילדים יתלהבו... נחזור לשיחה, אני: אההה לא התכוונתי לחדש (...הכי רציתי חדש...). עונה לי: את יודעת מה? האחראי עוד מעט יגיע ואשאל אותו. אני: באמת? אתה רציני? תשמור לי אחד? עונה לי: כן, למה לא? אשים לך פה ליד העץ. כל הסנריו נמשך 10 דקות בערך ומרוצה המשכתי בדרכי. כשחזרתי כמובן שעצרתי לשאול מה קורה? הגיע האחראי? הרי הזמנתי רמזור?! כמובן שהאחראי לא היה אבל גם לא היה מצב שאני בשלב כזה מוותרת. הלכתי וחזרתי לפחות פעמיים נוספות (מי אמר כפייתית?) ודי ניג'סתי עד שהצעתי לפועל דיל: עזוב את הרמזור (בינינו: הוא כבר היה מאוד מאוד שחוק ובלוי) תן לי את השלט הכחול עם החיצים עכשיו ואני הולכת. הפועל הבין שהנה הגיעה ההזדמנות שלו להיפטר ממני ולהמשיך בעבודתו ומיד ניגש לשחרר את הברגים... אני כולי שמחה וצהלה. השלט המאיר בידיי!!!! שנים רציתי כזה!!!
חברים וחברות,
נעליים? אאוט! רמזורים ושלטים - אין!
עכשיו נשאלת השאלה איפה אמקם אותו בבית? רעיונות? מישהו?















וזה שלי!!! 


עבור מי שלא ממש מבין את העניין שאני מגלה ברמזורים ובשלטים ועבור אלו שמאוד מזדהים (כמה אתם?) אציג מס' רעיונות כיצד לשלב אותם בעיצוב פנים וחוץ. אך יש לי חשש מסויים שאח"כ כמה רשויות עירוניות עלולות למצוא את עצמן בבעיה קלה...: ) ולכן פוסט זה ישמיד את עצמו בגמר הקריאה!!! :)


עץ רמזורים, לונדון. רעיון נהדר למיחזור.
מכאן 


חגיגה שלמה:  גם רמזור וגם שלטי תנועה בחדר ילדים
מכאן

דרך פינטרסט


פנסי תאורה של חדרי מדרגות בעיצוב חדשני, לא צפוי ומרהיב
דרך כאן


כסא משלטי תאורה WALK / DONT WALK ממחוזרים
מכאן


מכאן

מכאן

לוח מדליק עשוי שלט תנועה ממוחזר - איזה רעיון נפלא
לרכישה כאן


חלון הראווה של DKNY, ניו יורק ינואר 2013
מכאן 


וזה העיצוב שגרם לי חרטה גדולה שלא לקחתי את הרמזור...אוףףףףף. כ"כ מיוחד!
 מישהו אולי יודע מהי הצומת הבאה בה מחליפים רמזורים? :)
מכאן 


אגב, זו לא פעם ראשונה שאני אוספת "חפצים אבודים". בעבר אספתי דלתות (רק מיוחדות...) תריסים של פעם מעץ במצב מצוין שלא היה לי לב להשאירם ברחוב. לפני חודשיים עצרתי בדרך לאסוף קוביות משחק ישנות ומשגעות מעץ שככל הנראה הנעימו פעם את זמנם של מאות ילדים בגן אחד נחמד וכיום הן מחכות בסבלנות שיתפנה לי זמן לעצב אותן מחדש. משטחי אריזה (רפסודה) אף הם הועמסו, נחתכו וכיום משמשים לאחסון מגזינים.

אגב 2 - זהו עדיין בלוג אופנה...יחד עם זאת כאשר אני במוד של סידור וארגון הבית (דיליי רציני בנושא פסח...) אלו הם הנושאים שנולדים כפוסטים... פוסט הבא בגדים או יותר נכון חצאיות - שווה לחכות!!! 


אשמח אם תבקרו בדף הפייסבוק של הבלוג, תפרגנו בלייק ותישארו מעודכנים בענייני עיצוב ואופנה כמובן :).


חג שמח ושפע של אור

16.4.2013

אהבה לסולמות חבוטים Vintage Ladder's Love


ללא הקדמות מיותרות ניגש לעניין - סולמות. הם עשויים מעץ? חבוטים ומקולפים? מספרים סיפור? אותם אני הכי אוהבת לעיצוב פנים וחוץ. 
יש לציין שהם לא רק יפים, דקורטבים ומוסיפים לאוירה חמימה ווינטג'ית אלא גם פרקטיים - תמיד יש סולם בחדר! (על משקל רופא באולם...:-). כל סולם: גדול/קטן רחב/צר צבוע/טבעי מברזל/עץ/חבלים/במבוק יעשה את העבודה, העיקר להתחבר לזה שמתאים לכם.

זה הסולם שלי, כבר לא מעט שנים שהוא ניצב לו בפינת הסלון ומפאר אותה (לא כולם חושבים כך... אבל אני, מה כ'פת לי...זה הבית שלי!) ראיתי אותו לראשונה מפאר בכבודו ובעצמו (כן, זה שאצלי בסלון!!!) את שער מגזין "נישה" שאני כ"כ אוהבת. מבט קצרצר בקרדיטים הוביל אותי היישר אל המקור: איריס מ Back Yard: ריהוט כפרי עתיק ברוח הקאנטרי האמריקנית, שבכפר ויתקין (חפצים "הורסים"!!!). התקשרתי אליה לוודא שאכן הוא נמצא בחנות/גלריה. האמת, שאחרי ה'קראש' הראשוני, קצת ירד לי ממנו ולמרות שלא הייתי סגורה עליו באופן מוחלט וסופי, החלטתי להמר עליו ולרכוש אותו. בדיעבד אני יכולה לספר שההימור הצליח! האהבה בינינו נבנתה לאט לאט, על אש קטנה והיום אין מצב שאני מוותרת עליו. אני ממש אוהבת אותו והוא משתלב נהדר עם הפריטים שבניתי מסביבו, מה אתם אומרים? הייתם מאמצים אחד כזה?
זהו סטייטמנט פיס וממש כמו באופנה כך גם בעיצוב, אני אוהבת פריטים בעלי נוכחות שמאחוריהם ישנו סיפור. במקרה הספציפי שלי: אין לי מושג מהם שורשיו של הסולם ומי טיפס עליו קודם, אבל בהחלט ניכר עליו שעבר תקופות לא פשוטות בחייו וזה מה שמעניק לו את האופי והיופי המיוחד שלו :-).


הסולם שלי: כל פריט נרכש ממקום אחר ובמועד אחר ולאט לאט התגבשה לה עוד פינה יפייפיה


ברשת ניתן למצוא הרבה מאוד דוגמאות לעיצובים שונים ושימושים שונים לסולמות גם לחוץ וגם לפנים. ליקטתי את העיצובים המעניינים ביותר לטעמי, אז בואו תראו מה באמת אפשר להוציא מהאביזר המושלם הזה.
לצורך כך ניתן לעשות שימוש בסולם בעל 2 רגליים (כזה שנפתח) או רק בחציו (ואז רצוי לעגן אותו לקיר).

במטבח:

מכאן


מכאן




מכאן


מכאן


מכאן


אגב, גם בחדר האמבטיה שלי ניצב סולם מבמבוק (הרבה לפני שזה הפך לטרנד...) עליו אני תולה מגבות. 

גם בחדר השירותים אפשר להעמיד סולם במבוק קטנטן ועל שלביו להניח עיתונים. (באופן אישי אני חייבת לציין שאני לא ממש מבינה את המנהג הזה לקרוא בשירותים...תוך כדי??? אבל אני מכירה כמה כאלה שזהו "זמן איכות" שלהם עם עצמם...: -) אז הטיפ הזה עבורם.

בחדרי רחצה:

מכאן 

מכאן


ובכל מקום אחר בבית:

מכאן


כמעמד דקורטיבי יפייפיה לפנים או לחוץ. מושלם כתפאורה או כמעמד לשלט יום הולדת למשל.

מכאן


כמעמד לעציצים כזה שמשדרג כל פטיו, גינה, מרפסת וגם בתוך הבית או בכניסה אליו.


סולם תכלת - מכאן,  סולם חום - מכאן, סולם עדניות לבן - מכאן

מיצג אומנותי ממוחזר:

מר דחליל וגברת דחלילה?
 אומנות מיחזור יצירתית והומוריסטית של האומן ALLEN BUKOFF

מכאן



כמעמד לתליית בגדים: מצויין לחדרי כביסה.




כאשר תולים על שלבי הסולם סלסלות נוצר
מקום אחסון. ניתן להציב בחדר הכביסה: למיון כבסים,
או במטבח לאחסון ירקות: (בצל, תפ"א וכו') ואפשר גם לאחסן משחקים בחדרי ילדים או לכל מטרה אחרת. 





 מעמד לתליית תמונות/מזכרות בסלון או בחדר העבודה.

מכאן


כאלמנט עיצובי: סולם קטן על שולחן, מקסים!



מכאן


עוד סולם קטן, לישיבה:

מכאן

מכאן


בחדר השינה: סולם אחד ניצב למראשות המיטה ואחד מעל המיטה לתליית וילון - כמה יצירתי!

מכאן

מכאן


מי האחת שתסרב לעוד מעמד לתליית בגדים ואקססוריס? תמיד שימושי ועל סולם זה הכי שיקי.


מכאן


ואחד כזה גם לילדים:

מכאן


סולם חבלים בהרכבה עצמית. כמה פשוט ככה יפה! 

מכאן


עיצוב באמצעות סולמות מאפשר ניצול מירבי של החלל, באופן כזה שניתן לתכנן אחסון לגובה / מידוף גבוה:
(ספריות, ארונות מטבח, ארונות בגדים וכו').


מכאן


זוכרים את הסולמות שניצבו (עדיין קיימים?) באולם ההתעמלות בבית הספר? באמצעותם ניתן לדוגמא להגדיר ולתחום חללים בבית (כמו בתמונה) כך שנוצרת חציצה דקורטיבית במקומות המבוקשים ויחד עם זאת נשמרת תחושת המרחב האוורירית ומתקבל עיצוב מיוחד וחמים. אוהבת!

מכאן

מבט פרונטלי - מכאן


יש לכם ידיים טובות? מכירים מישהו עם ידיים טובות? בבקשה סולם DIY בסגנון וינטג':

מכאן

מכאן

ונקנח עם גוף תאורה מרשים במיוחד:
זהו בהחלט לא השנדלייר הממוצע...:-) אבל העיצוב גאוני!!! הנברשת (שהבסיס שלה הוא סולם - אם לרגע לא הבחנתם...) זכתה להיות מוצגת בתערוכה הקבועה של המוזיאון ההולנדי  Boijmans Van Beuningen אשר ברוטרדם ואם זה לא מספיק מרשים אז המוצר אפילו זכה במקום הראשון בתחרות Frame-Moooi לשנת 2012 ואף הפך למוצר אמיתי באוסף של DH PH ומגיע במס' גדלים. מאוד מרשים!


Photography: Frank Tielemans, www.franktielemans.com
מכאן


סולמות ישנים ניתן למצוא ב: אתרי בנייה (אלו שנזרקו), שווקי פשפשים, אפשר להכין לבד, להזמין אצל הנגר ולצבוע למראה מיושן או לרכוש כאן.

אהבתם את הפוסט? מעוניינים לקבל פוסטים נוספים של בלוג דה לוקס לפני כולם? כנסו לדף הפייסבוק של הבלוג ממש כאן לחצו לייק לדף והישארו מעודכנים בענייני עיצוב ואופנה. יאללה, רצה לחפש עוד סולם :-) ואם יש לכם בבית סולם בשימוש דקורטיבי מקורי - שתפו אותי בדף הפייסבוק
כדי שכולם יהנו...


2.4.2013

רטרו שיק בחוף הים Retro Chic Swimwear

כל הסימנים מראים שהקיץ כבר כאן או לפחות מתקרב במהירות שיא:
שעון הקיץ כבר כאן? כאן!
פרסומות להסרת שיער כבר כאן? כאן!
ימי השרב שהולכים ומתרבים כבר כאן? כאן!
קולקציות מרהיבות של בגדי ים כבר כאן? כאן!
השורטס שנראה על כל עלמה צעירה (וגם שאינה צעירה או חטובה במיוחד...) כבר כאן? כאן!
חמשת הקילוגרמים שהעלינו בפסח "מיהמצות ויהמופלטות" (במרוקאית אין צירה) כבר כאן? מקווה שלא...:-)

אז אם כל הסימנים מראים שהקיץ כבר כאן, נשאר רק להחליט באיזה לוק נסתובב העונה בים או בבריכה. מגמות הקיץ שהחלו למעשה כבר בשנה שעברה מחזירות אותנו (כהמשך ישיר לקולקציות אביב- קיץ 2013) לשנות ה 60, לסגנון רטרו, סטייל מרלין מונרו (Pin-up girls) גזרות מעט שמרניות אך מקסימות. כמובן שתמיד יהיה מקום של כבוד לביקיני השחור הקטנטן ולבגדי הים השלמים אך העונה יש מקום מיוחד בעיני לביקיני בגזרת מותן גבוהה "High Waisted Bikini" הגזרה סקסית! מאוד מחמיאה לסילואט הנשי, מתאימה לבעלות קימורים וגם לחטובות, מדגישה את המותן, אוספת את הבטן (למי אין? בעיקר עכשיו...). היא מושלמת לנשים שעברו לידה או שתיים...כאשר הבטן כבר פחות מהודקת (לעיתים נראה שהתחתון מגיע עם בטנה כפולה שמהדקת ומחטבת עוד יותר). כאמור, זוהי גזרה נפלאה עם אמירה ואופי! והיא בהחלט בולטת בשטח ומהווה תשובה הולמת לגזרות האחרות. 



בגד ים בסגנון רטרו של TOP SHOP
לרכישה כאן

ווג
קמפיין Dolce & Gabbana לבושם לייט בלו


ונסה ברנס מעצבת בגדי ים בהתאמה אישית מציגה בקולקציית קיץ 2013 גם את הדגם הנפלא הבא: 

ונסה ברנס
צילום: דורון שטיין



בגד ים של המעצבת הדנית Hanne Bloch
להשיג בדה בראנץ'  - בן יהודה 104 ת"א / קדושי השואה 67 הרצליה

Hanne Bloch  לדה בראנץ'

Hanne Bloch לדה בראנץ'


כי היה ממש קשה למצוא דוגמנית במידות שפויות כמו זו...
Cosmo Australia

ווג אוסטרליה





לשמחתי, את הביקיני הגבוה שלי אני כבר רכשתי בשנה שעברה :-) ולכבודו נסעתי עד עפולהההההההה, למכון השיזוף SUN SHINE של שני שמר. אני כבר לא ממש זוכרת היכן ראיתי את בגד הים לראשונה אבל את התחושה שהלסת שלי נשמטת, אני ממש זוכרת! הייתי חייבת אותו ובבוקר שישי אחד נסעתי אול דה ווי לרח' החשמל בעפולה ורכשתי לי אותו. אני עדיין מאוהבת בו ולכן עד הרכישה הבאה שכבר מסומנת אצלי...:-) הוא הפייבוריט שלי. מה אתן אומרות, לא הורס? ולכל מי שתהתה/טעתה...זאת לא אני (לצערי!) לא באמת חשבתן שאופיע פה בבגד ים?!...:) חוץ מזה שהדוגמנית מהממת!!!

ביקיני בגזרה גבוהה של שני שמר - SUN SHINE רח החשמל 4 עפולה
(מהעונה שעברה...)

ואם אני לא נחשפת בבגד ים מישהו צריך לעשות את העבודה, נכון??? אז תוך כדי עבודה על הפוסט הנ"ל, נזכרתי ב...אמא שלי ותצלומי הדוגמנות שלה מראשית שנות ה 60 שמשתלבים כאן באופן מושלם. האמת שאמא שלי בצעירותה הייתה פאשניסטה לא קטנה... אתמול בצהריים בעודי עוברת על כל תמונות העבר 
שלה...התחוור לי באופן סופי שהאהבה לאופנה כנראה עוברת בגנים :-) אז תודה אמא.
בתמונות נראית אמא שלי בביקיני מקורי בגזרה גבוהה ובבגדי ים שלמים כיאה לתקופה. פשוט מדהימה!!!
יש לי הרגשה שהיא עוד תככב פה בבלוג לא מעט...


ביקיני בגזרת מותן גבוהה - ראשית שנות ה 60 חופי ת"א - יפו

סחתיין על המשקפיים, אמא - אולי במקרה שמרת אותם???









כדאי להוסיף אקססוריס גם לים! משקפי שמש גדולים (בסגנון ג'קי קנדי) יראו נפלא, כובע רחב שוליים או מטפחת משי לאלו שהולכות עד הסוף עם הלוק...:-)
מגמה נוספת שנראה על החופים העונה היא הפרנזים. פרנזים מדגישים/מבליטים/מושכים תשומת לב/מעניקים אשלייה של נפח ולכן נעדיף אותם באזורים היותר צרים של הגוף, למשל: להענקת נפח לחזה קטן/טוסיק שטוח. 
הנה מס' דוגמאות:

להשיג באטלייר טליה סול - בוטיק אופנה לנשים
רח' רמת ים 12 הרצליה פיתוח


Mara Hoffman


בגד ים שלם של המעצבת הדנית Hanne Bloch
להשיג בדה בראנץ' 

מכאן

ואחרון חביב, אומנם לא בגזרה גבוהה אבל יוצא דופן ביופיו!
גם הוא של המותג האוסטרלי Zimmermann 
להשיג כאן

וטיפ אחרון ונפלא לניצול מקסימלי של בגד הים השלם (One Piece): ניתן ללבוש אותו כבגד גוף ולשלב אותו באאוטפיט יומיומי/ערב (תלוי בגזרה / בבד / באירוע). למשל: בגד הים השחור השלם עם הפרנזים של מארה הופמן או בגד הים השלם של המותג צימרמן (הבורדו) ישתלב נפלא עם חצאית מקסי וסנדלים שטוחים מתוכשטים למראה בוהמייני קייצי.
תודה שביקרתן בבלוג דה לוקס ואתן מוזמנות להצטרף אליי לדף הפייסבוק של הבלוג, ממש כאן: לוחצות לייק ונשארות מעודכנות :-)

אפשר עדיין לאחל חג שמח?
תרבחו ותסעדו!!!